Integritetspolicy

1. Integritetspolicy
EFT Förbundet följer den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter behandas med integritet och varsamhet. Självklart varken säljer vi eller på annat sätt överlåter dina personliga uppgifter till andra. Som kund/medlem i EFT Förbundet har du rätt att få ta del av hur dina personuppgifter behandlas.
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig enligt följande kapitel.

2. Vid köp av tjänster
För- och efternamn, mailadress, telefonnummer samt i vissa fall postadress och företagsnamn. Syftet är att kunna leverera tjänsten till dig och följa upp, samt för bokföringslagens skull.
Vi får uppgifterna personligen från dig när du anmäler dig till en aktivitet eller nyhetsbrev. Dina uppgifter sparas i 7 år enligt bokföringslagen. Efter det raderas de om du inte längre är kund hos oss.
Dina personuppgifter sparas hos mailleverantören MailChimp (kommer att bytas inom kort till MailerLite). Ovan nämnda system följer självklart GDPRs riktlinjer. I vissa fall finns din mailadress även på mailservern.

3. Vid nedladdning av gratisprodukter
Vi sparar namn och mailadress hos mailleverantören MailerLite för utskick av gratisprodukter,  informationsmail och kampanjutskick. Dessa uppgifter fyller du själv i och samtycker till när du anmäler dig. Du kan sedan när du vill med ett enkelt klick avsluta utskicken från oss.

4. online möten/kurser/webinarium
Vi sparar inspelade gruppsamtal i flera av våra online möten/kurser/webinarium, om det är så aviserat vid anmälan eller i början av aktiviteten. De inspelningarna sparas i Vimeo och ibland (sällan) Youtube, så länge kursen/webinariet pågår inkl. utskick, och de raderas automatiskt efter en viss tid. Betalar du kursen/aktivitet lämnar du också dina betaluppgifter till vår säkra betalningsleverantör. I dagsläget använder vi SimpleSignup för autoamtiska betalningar.

5. På hemsidan
Vi sparar referensutlåtande (text och ibland bild) från kunder som har gett sitt godkännande. De sparas tills vi ersätter dem med nya eller tills vår referens vill att de ska tas bort.

6. Sammanfattningsvis
Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och delar eller säljer dem inte vidare till någon tredje part. Du har rätt att kontakta oss om du vill veta vilken information vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att maila vårt dataskyddsombud: Sara Bern, sara@eftforbundet.se. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Integrationsmyndigheten (IMY).

Uppdaterad: 2024 10 07
Författare: Sara Bern, dataskyddsombud