Kalendarium 2024

Välkommen till de kurser, workshops, föreläsningar och gruppsessioner som EFT Förbundets medlemmar arrangerar. Kom och fyll på med kunskap och energi tillsammans med andra!

Vissa kurser hålls online vilket betyder att du kan delta var du än befinner dig i världen bara du har en dator. Tekniken är enkel.

Förbundets medlemsmöten och prova på-arrangemang finns också listade här. Inbjudan kommer separat. Självklart kan man vara med online även på dem.

SEPTEMBER

28 september - Online

UTBILDNING - EFT Nivå 1&2

En utbildning för dig som vill investera i dig själv. I ditt välbefinnande, och i din personliga och professionella utveckling. Roligt, tryggt, omväxlande. Sex moduler uppdelade på tre helger: 28-29 september, 5-6 oktober, 16-17 november. Mycket praktisk träning. Dessutom ingår 1 enskild session med Iréne. Kursen ger tillfälle till internationell certifiering och ackreditering. En kvalitetsutbildning - på svenska!
Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se och kurser.eftscandinavia.se

OKTOBER

1 oktober - Skövde

PROVA PÅ - EFT-café

Är du nyfiken på EFT? Kom då på EFT-café i höst, på Galleri Ärla mellan Borgunda och Skövde och prova på!
Du får under kvällen på ett enkelt sätt lära dig grundtekniken för EFT (Emotional Freedom Techniques) även kallat Tapping. Ett skonsamt, men effektivt sätt att släppa stress, oro, rädslor och andra känslomässiga blockeringar. Det blir också fika och en chans att titta på den vackra konst som ställs ut i lokalen.
Datum: 1/10, 14/10 eller 6/11 kl 18.30-21.00
Allt för endast 350 kr/pers. Anmäl dig senast 2 dagar innan du vill komma, till Kicki Lekberg (EFT-practitioner nivå 2) som är din guide under kvällen. Tel/sms 070-454 94 05

6 oktober - Kristianstad

KURS - Tai Chi Chuan & EFT

Kl. 11.00 - 15.00. Kostnad 1.150 kr (fika ingår). För frågor och anmälan: ring 072 3060707 eller mejla kristin.lindahl7@gmail.com.

Kristin Lindahl

6 oktober - Höganäs

WORKSHOP - Tapping, teckning och te

För dig som vill lära dig hur man lugnar nervsystemet med stöd av EFT Tapping. Även för dig som redan kan tekniken och vill utforska eller processa något. Vi kommer att varva Tapping med att använda vår kreativitet och teckna med kritor och färgpennor kring de ämnen vi har lust att jobba med. Det blir både lättsamt kreativt och en chans att bearbeta och lösa upp något som är svårt i livet. Vi kommer också att dricka te och dela om vår upplevelse. Kl. 10:30–13:00. Kostnad: 350 kr.

14 oktober - Skövde

Datum: 14/10 eller 6/11 kl 18.30-21.00

24-27 oktober - Hallaskog, Höör, Skåne

RETREAT - Buddhistisk mindfulness med inslag av EFT och TRE

Ett retreat med Emma och Jem Fredhamn. Jem är Dharma lärare i Thich Nhat Hanhs Plum Village tradition sedan 2010, (munk i tradition 2003-2020), Emma jobbar som terapeut sedan 2002. Retreaten innehåller mindfulnessövande, meditation och undervisning samt EFT tapping när vi utforskar temat ”Modet att möta Lycka och Lidande”. Emma lär även ut TRE, Trauma Release Exercises, som ett sätt att låta kroppen skaka bort spänningar.

25 oktober - Uppsala

EFT träff - Närvaro

EFT för Närvaro två fredagar kl 17 ~ 18.30, i fina butiken Kumbha på Sysslomansgatan 9 i Uppsala. (Bara ett stenkast från Ofvandahls Konditori!🎂). 25/10 och 29/11, 200kr per gång.
Jag ser fram emot de förtätade mötena! Meddela mig så snart du kan, om du vill vara med: sms 076-0076341.
Du är hjärtligt välkommen!

Nina Koenigs Hallberg

NOVEMBER

3 november - Online

Gruppaktivitet- Tapping tillsammans

4 söndagar i november utforskar vi olika teman med stöd av tekniken EFT Tapping. Vi ses via Zoom-länk och följs åt som en grupp för att skapa trygghet och gemenskap. Efter en timmes utforskande och Tapping finns det möjlighet att stanna kvar ca 20 min för sharing/delning i en mindre grupp om 3-4 personer. 3, 10, 17 och 24 november kl 10-11. 600 kr för alla gånger, (450 kr om du anmäler dig innan sista september).

4 november - Kristianstad

EFTersnack med Knack

Vi träffas en gång i månaden och fokuserar på olika teman varje gång.
Träffarna riktar sig till dig som har provat EFT/tapping/knackning förut, men även du som är helt ny är välkommen!
Kl. 18.30 - 20.30. Kostnad: 270 kr per tillfälle du deltar i.

Kristin Lindahl, Anmälan kristin.lindahl7@gmail.com eller 072 3060707

6 november - Skövde

Tid: Kl 18.30-21.00

11 - 21 november - Online

UTMANING - Konsten att få saker och ting gjorda

Få hjälp att komma över motståndet mot att göra det du vill göra ... det du hittills skjutit på ... och äntligen få det gjort, under dessa dagar. Det blir lättare, effektivare och roligare att få saker och ting gjorda när man gör det tillsammans! En rolig utmaning som hjälper dig få ändan ur! Du får bl.a. dagliga mejl med tips och pepp samt tillgång till 3 olika EFT-guidningar som du använder dig av när du känner Motstånd, Överväldigande/Stress och Tvivel. Endast 290:-.
Tina Lee Möller, www.tinaleecenter.se

17 november - Malmö

Kurs - Tai Chi Chuan & EFT

Vill du sova bättre, känna mindre oro, ångest eller stress i vardagen? Provat allt - men inget funkar?Kursen är en allmän introduktion till EFT, där vi går igenom hur metoden fungerar och hur du kan använda den för eget bruk. Vi varvar teori och praktik.
Kl. 12.00 - 16.00. Kostnad 1.150 kr (fika ingår).
Kristin Lindahl

29 november - Uppsala

EFT träff - Närvaro

EFT för Närvaro, i fina butiken Kumbha på Sysslomansgatan 9 i Uppsala. (Bara ett stenkast från Ofvandahls Konditori!🎂). 25/10 och 29/11, 200kr per gång.
Du är hjärtligt välkommen!
Nina Koenigs Hallberg

DECEMBER

3 december - Kristianstad

EFTersnack med Knack

Vi träffas en gång i månaden och fokuserar på olika teman varje gång.
Kl. 18.30 - 20.30. Kostnad: 270 kr per tillfälle du deltar i.

Kristin Lindahl, Anmälan kristin.lindahl7@gmail.com eller 072 3060707

27 - 29 december - Tärnsjö

WORKSHOP Självkänsla

Självkänsla kan vi alla behöva mer av - i våra relationer, yrkesliv och i största allmänhet. Den hjälper oss att sätta sunda gränser, tycka om oss själva, våga mer och må bra på riktigt. Det är i samspel med andra människor som vi fått den förminskande bilden av oss själva - och därför är det viktigt att jobba med självkänslan tillsammans med andra.
Workshop - Självkänsla ger dig en helg full av effektiva processer och övningar, föreläsningar, gemenskap och mycket värme och stöd. Vi gör detta på ett roligt, utmanande och hjärtöppnande sätt.
Workshopen i april 2023 fick av deltagarna toppbetyget 9,8 av max 10.
Tina Lee Möller,
www.tinaleecenter.se

31 december - 1 januari - Tärnsjö

Nyårsfirande på Liljero Retreat

Ge dig själv ett riktigt fint avslut på året och välkomna 2025 med en mix av retreat, workshop och semester. Vi landar i nuet, släpper taget om gammalt och öppnar upp för nytt och glädje.
RETREAT: Sakta ner, lyssna innåt. Yoga, meditation och reflektion.
WORKSHOP: Olika kreativa övningar (bl.a. EFT) som hjälper dig att släppa taget och ta nästa steg framåt.
SEMESTER: Umgänge, kallbad med bastu, matlagning, dans och kul.
Det finns möjlighet för samskapande om du vill leda någon aktivitet.

Tina Lee Möller, www.tinaleecenter.se

Våra certifierade EFT-terapeuter finns runt om i Sverige. Var och en av dem har sin egen unika stil.
Se om det är någon som passar just dig.

Integritetspolicy