Kalendarium 2024

Välkommen till de kurser, workshops, föreläsningar och gruppsessioner som EFT Förbundets medlemmar arrangerar. Kom och fyll på med kunskap och energi tillsammans med andra!

Vissa kurser hålls online vilket betyder att du kan delta var du än befinner dig i världen bara du har en dator. Tekniken är enkel.

Förbundets medlemsmöten och prova på-arrangemang finns också listade här. Inbjudan kommer separat. Självklart kan man vara med online även på dem.

JANUARI

3 januari - Online

En saga om mörker och ljus

Sagor är magiska budbärare av visdom. Utan att peka på rätt eller fel ger de oss möjlighet att uppleva, reflektera och förstå på ett djupare plan. Lägg så till EFT så har vi en kraftfull kombo. En bit in på det nya året ses vi för en sagostund med samtal och Tapping. Kvällens berättelse är en mångbottnad och vacker japansk saga. Vi reflekterar tillsammans över sagans budskap och över mörkret och ljuset i oss själva. Kostnadsfritt - men du ges tillfälle att ge en gåva till valfri organisation, för att sprida en gnista av ljus där det behövs.
Anmäl dig här!
Iréne Ödmark-Hall, EFT Scandinavia

10 januari - Kristianstad

Vi träffas en gång i månaden och fokuserar på olika teman varje gång.
Träffarna riktar sig till dig som har provat EFT/tapping/knackning förut, men även du som är helt ny är välkommen!
Onsdag 10 januari, torsdag 8 februari.

14 januari - Kristianstad

KURS - Tai Chi Chuan & EFT

Vill du sova bättre, känna mindre oro, ångest eller stress i vardagen? Provat allt - men inget funkar?
Kursen är en allmän introduktion till EFT, där vi går igenom hur metoden fungerar och hur du kan använda den för eget bruk. Vi varvar teori och praktik.
Kl. 11.00 - 15.00. Kostnad 1.150 kr (fika ingår). För frågor och anmälan: ring 072 3060707 eller mejla kristin.lindahl7@gmail.com.

23 januari - Kristianstad

25 januari - Online

WORKSHOP - TAT för sinnesfrid

EFT Förbundets Kristin Lindahl bjuder på en workshop med TAT (Tapas Acupressure Technique). Tekniken är framtagen av Tapas Fleming och är ett fint komplement till Tapping. I TAT håller man händerna statiskt på punkter på fram- och baksidan av huvudet. TAT är meditativt och fungerar speciellt bra vid komplexa problem eller stora sjok av känslor/händelser man vill komma tillrätta med. Kostnadsfritt - EFT Förbundet bjuder. Kl 19-20.15
Anmäl dig här!

FEBRUARI

8 februari - Kristianstad

MARS

3 mars - Online

Utbildning - EFT Nivå 3

Äntligen är den här, påbyggnadskursen i EFT. För dig som vill träna upp din förmåga att använda Tapping på ett kreativt, tryggt och varierat sätt med hänsyn till din klient och problemets art. Ett axplock ur innehållet: Repetition och nya varianter av det du lärt dig på nivå 2, mer om trauma och hur du jobbar traumamedvetet, användning av bilder och metaforer i EFT, "parts work" och "inre barnet", EFT vid långvarig sjukdom ... Dessstom tar vi upp etik och egenvård. Demonstrationer, reflektion och egen utveckling. Roligt, omväxlande, tillfälle att hitta nya knackkompisar. Certifieringsgrundande. Kursstart 3 mars, 8 tillfällen varannan vecka, söndagar 15.30 - 19.00
Iréne Ödmark-Hall  www.eftscandinavia.se/

5 mars - Kristianstad

9 mars - Online

Utbildning - EFT Nivå 1&2

En utbildning för dig som vill investera i dig själv. I ditt välbefinnande, och i din personliga och professionella utveckling. Roligt, tryggt, omväxlande. Sex moduler uppdelade på fyra helger: 9-10 mars. 16 mars, 23 mars och 27-28 april. Mycket praktisk träning. Dessutom ingår 1 enskild session med Iréne. Kursen ger tillfälle till internationell certifiering och ackreditering. En kvalitetsutbildning - på svenska!
Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se och kurser.eftscandinavia.se

APRIL

8 april - Kristianstad

19 - 21 april - Tärnsjö

WORKSHOP - Självkänsla

Självkänsla kan vi alla behöva mer av - i våra relationer, yrkesliv och i största allmänhet. Den hjälper oss att sätta sunda gränser, tycka om oss själva, våga mer och må bra på riktigt. Det är i samspel med andra människor som vi fått den förminskande bilden av oss själva - och därför är det viktigt att jobba med självkänslan tillsammans med andra. Du kan inte läsa dig till detta genom en bok. Det behöver upplevas!

Workshopen i april 2023 fick av deltagarna toppbetyget 9,8 av max 10. Workshop - Självkänsla ger dig en helg full av effektiva processer och övningar, föreläsningar, gemenskap och mycket värme och stöd. Vi gör detta på ett roligt, utmanande och hjärtöppnande sätt.
Tina Lee Möller, www.tinaleecenter.se

20 april - Kristianstad

MAJ

2 maj - Kristianstad

KURS - Tai Chi Chuan & EFT

Kl. 16.00 - 20.00. Kostnad 1.150 kr (fika ingår). För frågor och anmälan: ring 072 3060707 eller mejla kristin.lindahl7@gmail.com.

8 maj - Kristianstad

JUNI

4 juni - Kristianstad

Kristin Lindahl, Anmälan kristin.lindahl7@gmail.com eller 072 3060707

Våra certifierade EFT-terapeuter finns runt om i Sverige. Var och en av dem har sin egen unika stil.
Se om det är någon som passar just dig.